tisdag 18 augusti 2015

Välkomna till årskurs 7!

I den här bloggen kommer jag samla massor av material till undervisningen i Teknik, Matematik, Fysik, Kemi och Biologi. Namnet är sammansatt med de två första bokstäverna i mina ämnen: TeMaFyKeBi. Förhoppningsvis gör det att ni lättare kommer ihåg adressen!

Under fliken Resurser i överkanten kommer jag lägga upp stödmallar och annat som ni har nytta av oavsett vilket av mina ämnen ni arbetar med.

Under begreppsflikarna kommer vi att samla begreppslistor och förklaringar i de ämnen vi arbetar med. Det aktuella områdets begrepp finns också lätt åtkomligt i högerkolumnen.

Ibland på lektionerna kommer ni att få uppgifter som ni ska diskutera och sedan sammanfatta i en kommentar på ett inlägg här på bloggen.

Om jag är sjuk kommer jag lägga instruktioner till er och vikarien här på bloggen.

/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar