tisdag 19 april 2016

Vikarieplanering 21/4-25/4

Torsdag 21/4:

8.15-9.05 (gr 2) i NO-salen: Eleverna har denna lektion på sig att färdigställa sina texter om sex och samlevnad. Dessa ska lämnas in via Classroom, i uppgiften som heter ”Texter till hemsidan”. Elever som tycker att de är färdiga får (efter att de visat att de lämnat in sina texter i Classroom så att uppgiften är markerad som ”klar”) arbeta med ett matteuppdrag i NOMP istället.

9.15-10.05 (gr 3) i NO-salen: Se ovan.

10.30-11.40 (7B): Prov sex och samlevnad. Provet finns i Classroom, kursen sex och samlevnad. De elever som behöver få provet uppläst har tillgång till en kurs i Classroom där det finns en video där jag läser upp frågorna. Eleverna öppnar uppgiften som heter ”Prov sex och samlevnad”, öppnar dokumentet som finns bifogat där, och skriver direkt i det. De får använda internet och söka fakta om de behöver, om de kopierar in länken de använt samt skriver några rader om varför källan är relevant och trovärdig. De måste sitta tiden ut. När de går klickar de på ”lämna in”. (Ibland syns inte ”lämna in”-knappen i själva dokumentet, då kan de uppdatera sidan så brukar den dyka upp. Annars kan de bara stänga dokumentet de skriver i när de är klara och klicka på ”lämna in”-knappen i själva uppgiften i Classroom.

12.20-13.30 (7A): Se ovan.

Fredag 22/4:

9.35-10.15 (7A): NO på schemat, men eleverna kör matte istället. I Classroom, i kursen ”Statistk kapitel 7”, lägger jag upp en uppgift som eleverna ska göra. Det är en videofilm som handlar om storlekarna på alla skor i min hall, de ska göra frekvenstabell och stapeldiagram. Eleverna behöver titta och pausa för att skriva med jämna mellanrum. Hörlurar rekommenderas. När de är klara jämför de med sina kamrater, och sedan arbetar de vidare där de ligger i boken. (Uppgiften behandlar det som finns på s 204-206 i boken)

12.20-13.00 (7B): Se ovan.


Måndag 24/4

8.10-9.10 (grupp 3): Matematik. Liksom i fredags finns det en uppgift i Classroom. Denna gång är det tre skärmdumpar med veckans temperatur på tre olika platser. De ska göra linjediagram över temperaturerna samt beräkna medelvärde och median. Därefter arbetar de vidare i boken (Uppgiften behandlar det som finns på s 208-213 i boken.)

9.30-10.30 (grupp 1) i högra salen i hemvisten: Se ovan.

10.40-11.40 (grupp 2) i högra salen i hemvisten: Se ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar